Nettisivujen hakusana- ja tekstianalyysi
Atadonen hakusana- ja tekstianalyysissä analysoidaan nettisivuston tekstejä hakukonelöydettävyyden ja asiakasnäkökulman perusteella.
Analyysin näkökulma soveltuu parhaiten palvelualan pienyrityksille, joista meillä on aiempia referenssejä.
Analyysin tekee Atadonen informaatio- ja tekstiasiantuntija Kaisa Myllymäki.
Analyysissa:
- tutkitaan millä hakusanoilla ihmiset hakevat tietoa kyseisellä toimialalla ja aihepiirissä
- hakusana-analyysin pohjalta tutkitaan onko sivuilla käytetty riittävästi oikeanlaista sanastoa
- lisäksi selvitetään tekstien asiakasnäkökulmaa, eli tarkastellaan, onko sivustolla riittävästi tietoa oikeissa paikoissa, jotta asiakas voi tehdä ostopäätöksen
- tehdään kirjallinen raportti, jossa annetaan suositteluja ja ehdotuksia sivuston tekstimuutoksiin hakukonenäkyvyyden parantamiseen sekä siihen että sivuston tekstit vastaavat asiakkaiden kysymyksiin entistä paremmin
- analyysi ei sisällä teknistä hakukoneoptimointia (on mahdollista tilata lisätyönä)
- analyysissä ei puututa tekstien tyyliin vaan hakusanoihin ja faktasisältöihin
- asiakas itse tekee tekstimuutokset sivustolleen TAI hankkii lisäksi erillisenä palveluna tekstit Atadonen tekstipalvelu Sanasirkulta
Hinta alk. 260 € + alv.
Tarkasteltavan sivuston laajuus ja se mihin analyysin halutaan kohdentuvan vaikuttaa lopulliseen hintaan.
”Kiitos vielä tuosta hakukoneanalyysistä. Tehdyt muutokset näkyvät heti hakutuloksissa. Oikeasti on ollut vaikutusta!”
–– Ilkka, Ajomaisteri
Haluatko lisäksi tekstit analyysin perusteella?
Mikäli lisäksi haluat ostaa tekstipalvelua, jossa analyysin tuloksia hyödynnetään ja sivustosi tekstit kirjoitetaan asiakasnäkökulmasta, on Atadonelta mahdollista ostaa tekstipalvelu Sanasirkun kautta tekstit.
Tällöin tehdään yhdessä sivuston rakennesuunnitelma ja päätetään mitä alasivuja tarvitaan, mitä palveluita nostetaan omille alasivuilleen ja mitä etusivulla tulee olla.
Sen jälkeen annamme sinulle kysymyslistauksen sen perusteella mitä tietoja sivuilla tarvitaan. Sinä vastaat kysymyksiin omin sanoin, joista muokkaamme lopulliset tekstit. Myös mahdolliset aiemmat nettisivujen tekstit hyödynnetään sekä muu mahdollinen kirjallinen materiaali.
Mitä laajemmin palvelujasi ja toimintaasi meille avaat, sitä paremmin pystymme kertomaan niistä lukijalle, niin että hän haluaa ostaa haluamasi palvelun juuri sinulta.
Tekstit vähitellen
Kaikkia tekstejä ei ole pakko hankkia kerralla!
Kun rakennesuunnitelma on tehty ja sivustosi on muutettu halutun mukaiseksi, voit hankkia Sanasirkulta tekstejä vähitellen. Vaikka yhden tekstin kuukaudessa!
Tekstit ovat ihmistä, ei hakukonetta varten!
Hakusanoja voidaan analysoida ja tekstejä optimoida loputtomiin, mutta tärkeintä on aina, että tekstit ovat kirjoitettu ihmiselle.
Myös Google arvostaa tätä, ja nostaa hakutuloksissa ylös niitä sivustoja, joiden tekstit houkuttelevat ihmiset lukemaan.
Google analysoi kuinka kauan ihminen viipyy sivustolla vai pomppasiko hän heti takaisin hakutuloslistaukseen etsimään parempaa sivustoa.
Jos käyttäjä jää sivustolle pidemmäksi aikaa ja klikkailee siellä alasivuille, se on Googlen mielestä parasta, mitä sivusto voi lukijalle tästä aiheesta tarjota ja siten sivusto nousee hakutuloksissa ylemmäs.
Miksi ihminen viipyisi sivustolla? Siksikö että siellä on tietoa, jota hän haluaa? Kyllä, tietoa tarvitaan, mutta se ei riitä.
Tekstin tulee olla kirjoitettu niin että ihminen innostuu sen lukemisesta.
Ja tuo innostus on myynnin salaisuus.