Jumittavatko pienet digihommat – etätuki apuun!

Jaa artikkeli:

Viime aikoina olen huomannut, että digituen tarve on selkeässä kasvussa. Pienyrittäjällä tulee usein eteen digimaailmassa pieniä ja suurempiakin juttuja joita ei itse saa ratkaistua vaikka kuinka yrittää: esimerkiksi kuinka laitan juuri oikeanlaiset kuvat WordPressin artikkeleihin tai miten käytän Google Drive -pilvitallennustilaa, taikka kuinka saan vaihdettua nettisivulleni ajankohtaisen tekstin. 

Ohjekirjoista lukemalla tai yleisiä opastusvideoita katsomalla eivät asiat aina avaudu tehokkaasti, vaan tarvitaan henkilökohtaista opastusta täsmätarpeeseen.

MIKÄ ON ETÄTUKI?

Etätuki on mahtava apu, kun paikan päälle ei pysty syystä tai toisesta menemään, ja se on ilman muuta kustannustehokasta kun matkakulut jäävät pois. Etätuki-istunnon aikana voidaan käydä läpi ongelmakohdat ja ratkaista ne. 

Homma toimii niin että saat minulta sähköpostilla linkin, josta käynnistyvän ohjelman avulla saan luvan ottaa yhteyden koneelleesi. Mitään muuta ei tarvita. Etätukiohjelman välityksellä näemme kumpikin ruutusi, ja samaan aikaan voimme puhelinyhteydellä (tai esim. Messengerillä) keskustella. Tässä voimme sitten tehokkaasti käydä läpi ongelmakohtia ja kysymyksiä ja hoitaa asioita kun kumpikin näemme mitä tapahtuu. Vuorotellen voimme myös tehdä konkreettisia asioita (esimerkiksi säätää valikoista WordPressin teemaa), jotta asiat varmasti tulevat ymmärretyksi.

TIETOTURVA ON TÄRKEÄÄ

Moni pelkää omaa yksityisyyttään sekä tietojen kaappaamista – näistä varoitellaan mediassa paljon, ja syystäkin. Tuntemattomalta taholta tullut epämääräinen linkki on aina viisainta jättää klikkaamatta, mutta tässä tilanteessa linkkipyyntö tulee luotetulta digiyrittäjältä etukäteen sovitusti, joten ei ole vaaraa, että asiakkaan tiedot olisivat vaarassa. 

Etätukitilanteessa minulla on vain ja ainoastaan pääsy käyttää asiakkaan konetta niin että me molemmat olemme yhtä aikaa paikalla. Yhteysistunto toimii ainoastaan kerran, ja tilanteessa edetään luottamuksellisesti asiakkaan ehdoilla ja katsotaan koneelta vain niitä tietoja, joita kulloinenkin asia vaatii.

OPPIMISEN ILO 

On mahtavaa nähdä se ilo kun asiakas oivaltaa jonkun jutun: “jaa se käykin noin helposti ja näin minä pääsen eteenpäin”. Usein näyttämällä asia vasta selviää ja yhdessä sovittu palaveri ohjaa myös siihen että “nyt hei yhdessä ratkotaan tämä juttu!”. Muuten ongelmalliset kohdat on helppoa jättää tekemättä ja siirtää sille “pitkälle listalle”, jolloin ne tulevat yhä uudestaan tekemättöminä vastaan.

Tietokoneen ruutunauhoituksella asiakas voi myös nauhoittaa opastuksen, jolloin sitä voi katsella niin monesti kun on tarpeen. 

”Marko on auttanut minua etätuen avulla todella monessa jutussa ja digitaidot ja PC-maailmasta siirtyminen Mac-maailmaan on tullut sillä helposti tutuksi. Arvostan kärsivällistä, ymmärtäväistä ja ystävällistä palvelua joka toimii”

— Tuula Jokela, Kaiverrakukka.fi brändin perustaja ja monialayrittäjä

Mihin sinä tarvitsisit etätukea? Ota yhteyttä niin tehdään ilmainen kartoitus tarpeisiisi! 

Jaa artikkeli:

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *